Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
Адрес: г. Москва, ул. Старая Басманная, д. 21/4 (схема проезда)
Телефон: +7 (495) 772-95-90 внутр. 23152 (секретарь)
E-mail: fldepartment@hse.ru; langhse@gmail.com
Абитуриентам: soflabitur@hse.ru
Телефон секретаря: +7 (495) 772-95-90 внутр. 23152
35 бюджетных мест
25 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
150 платных мест
5 платных мест для иностранцев
25 бюджетных мест
30 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
10 платных мест
3 платных места для иностранцев
Осипов Д. В., Петелина Ю. Н., Савельева У. А.
Астрахань: Издатель: Сорокин Роман Васильевич, 2024.
Этнопсихолингвистика. 2024. Т. 3. № 18.
В кн.: Метафорика субъективного опыта в современной англоязычной культуре. М.: ЛЕНАНД, 2024. С. 202-220.
Fedotova I.
Arts and Humanities. No. osf.io, 2023
Nathan Carr is a professor of TESOL at California State University, Fullerton. He received his PhD in Applied Linguistics at UCLA with a focus on language assessment. Professor Carr’s research interests are eclectic but focus on language assessment, particularly validation, assessment literacy training, computer-based testing, automated scoring, rating scale use and development, and test task characteristics.
For more details about the Conference follow the link.
This seminar reviewed several commonly accepted rules for writing good items (i.e., test questions), focusing on the work of Haladyna, Downing, and Rodriguez (2002). Mr. Carr outlined a number of errors commonly found in teacher-created test questions, particularly multiple-choice items and illustrated them with an abundance of examples. Nathan shared a wealth of materials for the participants to examine several problematic items and identify why they are problematic.
The seminar was especially productive for students who actively took part in the discussion and asked questions.
We are looking forward to seeing our students, colleagues and guest of LED Conference at our further pre-Conference events and Colloquium+ meetings.