Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
Адрес: г. Москва, ул. Старая Басманная, д. 21/4 (схема проезда)
Телефон: +7 (495) 772-95-90 внутр. 23152 (секретарь)
E-mail: fldepartment@hse.ru; langhse@gmail.com
Абитуриентам: soflabitur@hse.ru
Телефон секретаря: +7 (495) 772-95-90 внутр. 23152
Информация о количестве бюджетных и платных мест будет объявлена не позднее 20 января 2025 года
Иностранным абитуриентам на программе доступны как бюджетные (стипендии Правительства РФ для иностранных граждан), так и платные места
Информация о количестве бюджетных и платных мест будет объявлена не позднее 20 января 2025 года
Иностранным абитуриентам на программе доступны как бюджетные (стипендии Правительства РФ для иностранных граждан), так и платные места
Буримская Д. В., Соловьева И. В.
Лань, 2024.
Вестник Новосибирского государственного университета. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2024. № 3. С. 60-72.
In bk.: Новый мир. Новый язык. Новое мышление. Выпуск VII: Материалы VII международной научно-практической конференции. M.: Дипломатическая академия Министерства иностранных дел Российской Федерации, 2024.
Fedotova I.
Arts and Humanities. No. osf.io, 2023
At the workshop Svetlana Bogolepova shared the results of a survey and interviews among university language instructors and her vision based on these results of what challenges language instructors face and what motivates them to publish. Among many there is a lack of motivation, personal and financial, administrative support, access to materials, and simply interest in academic writing. Lack of research skills may be one of the major barriers for language instructors.
Our guests speculated on their personal barriers to publication activity and outlined a direction of what to focus on for improving the efficiency.
The participants got precious insights from the experience of prolific writers on how publication output can be increased, which overall could be summarised as:
establish a daily academic research routine,
cooperate with colleagues,
use available resources,
always learn, even from rejections,
and read a lot of published research.
Svetlana Bogolepova encouraged the colleagues to be perseverant as the publication process takes time and effort. The best way to get better at writing is to read and write on a regular basis.
There was a traditional discussion after the seminar in which both teachers and students participated and shared their vision on publication activity. The colleagues talked about their own experience, pains and lifehacks in the publication process.
Thank you Svetlana Viktorovna for the workshop and inspiring us to fight and achieve the heights of the academic world!